12/9-14: hundar

Hundar. Människans bästa vän. 
 
Jag har växt upp med hundar. Först en pudel. En liten gullig Doll som jag skjutsade i dockvagn och satte pärlhalsband på. Minns egentligen inte så mycket av henne tyvärr. Men sett bilder på just dockvagnsstoryn. 
 
Sen blev det rasen schäfer.  Hur goa och vackra hundar som helst. Alla vi haft, Gobby, Gangster,  Kerry, Zanto och Cirro har varit snälla och underbar vovvar.
 
Jag själv har tävlat i lydnad och bruks med två av dem. Började med Gangster, oftast kallad Gagge. Sen Kerry som jag tävlat ungdoms SM med till och med. Vi kom tre första året och vann året därpå. 
 
Vunnit ungdoms SM! Inte illa pinkat de inte! :-) 
 
Nu har vi vår lilla vita tuss, japansk spets som heter Alfons. Lill-prinsen ;) 
 
Hundar är verkligen människans bästa vän!  
 
 
 
 
Härligt med djur.
 
 
Som sagt - ha en bra dag. Det är fredag! 
Jag ska fixa nagelutväxt :) 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie Claesson

Minns tiden jag var inneboende hos er, trivdes kanon där uppe på backen. Gobby som skrämde skiten ur mej varje morron när jag skulle gå till skolan och som kom och mötte mej en liten bit utanför tomten när jag kom hem på em. Gagge..ååh <3 den myskusen. Han var valp när sista tiden jag bodde där, var upp till din mamma och pappa några år senare och träffade Gagge då. Trodde inte han skulle känna igen mej, men det gjorde han och gissa om tårarna rann på mej. Ni blev som min andra familj. Känns lite vemodigt att läsa att din mamma och pappa flyttat därifrån. Är så länge sen jag såg nån av dom, hälsa dom så mycket i från <3 <3 <3//Annelie

Svar: Men åh.. Annelie.. va fint du skriver. Nu blir jag alldeles tårögd här. Jag ska absolut hälsa så gott till dem från dej!! <3
Och jag minns oxå när du bodde hos oss. Spännande med en "stortjej" liksom :)
Va skoj att höra att du minns vovvarna så bra, de är saknade minsann.
Kram på dej fina!!!
Malin Edlund

2014-09-19 @ 08:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0