28/1-16: Throwbackday nr 2, sommar

Ett till!
 
Det är härligt med sommar, eller hur?!
Detta är från 2011.
 
 

27/7: Lidköping

Hejsan i sommarkvällen! Visst är det härligt att vara ledig när vädret är så skönt?! Det tycker vi! Har påtat på hela dan här på gården. U har grävt massor så nu är det "bara" lite jord som ska tas bort innan gruset ska på. Svetten lackade när han höll på vill jag lova. Jättevarmt. Jag har tagit en vända med massa ogräs och klippt massa höggräs och tistlar för att komma fram till vår tunna. Den är full nu så det ska bli eldning där nån kväll nu. Kanske jag kan fota min lilla idé då? :) 

Igår när vi hade en "mellandag" så var vi även hundvakt till mamma och pappas fina vovve Cirro. Vi for upp till honom vid tolvtiden och tog med honom ut i skogen. Vi skulle kolla runt hur det såg ut ang skador av kusar och se om nåt måste avverkas. Cirro var jätteglad som fick springa runt där i skogen med oss. Tror nog han blev rejält slut där när vi kom tillbaka till bilen igen. Men skönt som sagt för honom att få springa lös med oss. Mysigt att ha med honom. Han drog och slet i nedfallna träd och skuttade glatt omkring oss båda. Som tur var så ville han inte springa iväg ifrån oss utan höll sej nära oss hela tiden.
Han är så fin den jycken!
 

 
När vi hade varit i skogen så for vi upp mot Gällö, Rissna, för att köpa lecablock från någon man där. Han sålde typ allt. Eller som han sa, det fanns tre saker han inte sålde, sin pistol, sin häst och sin käring, i nämnd ordning. Hehe.. en riktig filur. Vi hade turen att få ett riktigt bra pris oxå, och många. Perfekt! Sen idag så ringde U ang grus, och vipps så hade vi ett lass här på gården. Snabba ryck. :)

Ända sen vi kom hem från semestertrippen oxå så har vi haft turen att ha kidsen här på middag. Himla trevligt att få umgås lite med dem. Länge sen nu. Har käkat, surrat och spelat spel. Mysigt tycker vi! Ikväll blev det frågesport här och ja, inte kan man så speciellt mycket heller. Men kul är det iaf :)

Lite bilder ifrån Lidköping kommer nu. Vi for ju till en barndomskamrat till mej, Robin. Jag är så glad att vi håller kontakten med varandra och att vi har hälsat på varandra nu några somrar i rad. Känns bra de!  Han och sambon Helena har ju trillingar vilket är lite speciellt minst sagt. :) Och det är så härligt att se dem tillsammans med sin storasyster. Jättehärliga barn! Det tog nån liten minut där när vi kom fram, för dem att riktigt våga busa runt med oss, men sen var det full fart. Så mysigt! 

Och vackert väder hade vi oxå. Vi har verkligen haft tur. Det har regnat och varit mulet när vi rest och sen har det blivit fint när vi kommit på plats. Toppen! Vi var runt lite i Lidköping och kikade, käkade gott och bara myste. Och vi ser fram emot nästa gång vi kommer dit, då vi tänker försöka kunna gå ut med bara Robin och Helena, för en vuxenafton ute. Vi får väl se när det kan bli av.

Sen passade vi så klart på att mysa på deras jätteveranda. Den är verkligen jätte! Så himla fint bygge han har gjort alltså. Och så perfekt. Jag kan så se alla tillfället då det är toppen med detta extrarum när man har fyra barn i huset. Vi hade ju oxå det, och de vill ju gärna busa rejält ;) Bra att ha gott om plats när de får massa spring i benen. ;)

Här är hela högen! Och jag har ju just lärt mej vem som är vem som sagt. Hoppas bara jag fixar det nästa gång vi ses. :) 
Här är U med Sonja, storasyster Cornelia och Klara, och sen Elsa längst fram mot kameran....    

Vattenkrig passade de på att ha, så klart, i fina vädret. Det hör ju sommaren till det.
Och jag tror nog detta är Sonja som är i farten.

Här springer Cornelia i full fart, men annars var det nog mest småtjejerna som fick springa ifrån henne och vattnet ;)
Här hade Robin turen att få sej lite massage, på ett gulligt sätt.
Och Helena njuter i solen!
Och det gjorde vi med minsann!
Här är Klara, Elsa och Cornelia i skapartagen. Vi fick oxå en jättefin teckning av dem plus en liten söt pärlbricka. Gulligt av dem! Längtar till vi ses allihopa igen! Alltid lika trevligt!
Nu är kidsen tillbaka i Ånge, lillan sussar och U har lagt sej. Bara jag och katterna uppe alltså. Men jag sitter här och kämpar nu mot tröttheten så jag väljer nog sängen jag med. Skönt de!
Nattinatt på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0